翻訳検定試験TQE は、即戦力になる翻訳技術を保証する資格です。

試験科目一覧

特許明細書(機械)

過去の試験問題

34. An optical filter including a substrate having a plurality of layers of materials stacked there upon, each of the layers formed from one or both of:
a first material having a first index of refraction; and, a second material having a second index of refraction being less than the first index of refraction;
wherein the plurality of layers of materials includes a first layer and a second layer each and a third layer formed from the first material being stacked in between the first layer and the second layer;
wherein the optical thickness of each of said first and said second layers is greater than the optical thickness of said third layer;
wherein the first layer and second layers are each formed from an inhomogeneous mixture of said first material and said second material, wherein the optical thickness of said first layer and of said second layer each differ in magnitude from the value 2Q by less than Q/2, and the optical thickness of said third layer differs in magnitude from the value Q by less than Q/2, where Q is the thickness of a given said layer traversed by substantially one quarter of a wavelength of optical radiation of a common reference wavelength at which said optical thicknesses are determined, and wherein all variations in the index of refraction of the first and second layer increase that index of refraction as the depth of the respective layer increases from regions thereof remote from said third layer to regions thereof proximate the third layer.

(USP20090025783より引用)

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■ 【特許請求の範囲】

【請求項1】
本体フレームに対して装着された前輪及び後輪から構成される車輪と、使用者が着座するための座部と、同座部に使用者が着座している状態と着座していない状態とをそれぞれ検出するための着座状態検出手段を備えた車椅子において使用され、前記車輪の転動面に隣接する位置に配置されて前記着座状態検出手段からの出力信号に基づいて作動されるブレーキ装置であって、先端が前記車輪の前記転動面の略前転方向に沿った方向に延出され、揺動基部を中心に第1の停止位置と第2の停止位置の間を揺動する揺動部材と、前記着座状態検出手段からの出力信号に基づいて作動し、駆動伝達部材を介して前記揺動部材を直接的又は間接的に押動又は牽引することで第1の停止位置に停止している前記揺動部材を第2の停止位置に、あるいは第2の停止位置に停止している前記揺動部材を第1の停止位置に変位させる駆動手段とを備え、前記揺動部材は前記第1の停止位置で前記転動面に前記揺動部材先端側の当接部が当接し、同当接部の当接状態で同当接部と前記揺動基部を結ぶ直線と同当接部を基準とした後転方向における前記転動面とのなす角度が狭角とされ、前記第2の位置で前記揺動部材先端が前記転動面から離間した位置とされることを特徴とするブレーキ装置。

(特許公開2009-189599より引用)

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